Nicaragua!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Nicaragua!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Nicaragua!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

30 Maart 2009 | Costa Rica, San José

Heeej mense!!

Ik heb een superleuke 2 weken achter de rug maar wel met minpuntjes helaas..
De eerrste week was het zoals gewoonlijk naar school gaan en een beetje naar het strand gaan enz. Op het einde van die week heeft Josh het uitgemaakt met me. Het was heel onverwachts maar hij wilde toch liever vrijgezel zijn hier.. Nou dat was dus ff een minpuntje.

In dat weekend was er fiesta in een dorpje, 10 minuutjes van Tamarindo af. Op zaterdagavond zijn we daar heen geweest. Maar we waren helaas te laat om de 2 beroemste stieren van Costa Rica te kunnen bekijken. Ze zijn beroemd omdat ze mensen hebben gedood. Nou daar kunnen ze trots op zijn.

Maargoed ik ben de dag erna voor 4 dagen vertrokken naar Nicaragua. Het was ook wel het perfecte moment om leuke dingen te doen en ff weg te zijn van school. 3 Vriendinnen en ik zijn zondagmorge om half 6 vertrokken met de bus naar Nicaragua. Dat is het buurland van Costa Rica. De busreis was goed verlopen en bij de grens ging ook alles goed. Wat trouwens wel grappig was was toen we onze bagage moesten laten checken moesten we op een knop drukken en er stond een stoplicht bij. Als je groen had mocht je doorlopen en was alles goed als je rood had moest je je tas laten checken. Om half 2 s’middags kwamen we aan in Granada. Granada is de oudste stad van Midden-Amerika. Jaren terug was Granada ook een van de hoofdsteden van Nicaragua. Nicaragua is het grootste en armste land van Midden-Amerika en het tweederarmste land van Zuid-Amerika.

We zijn een hotel gaan zoeken en al snel hadden we een fatsoendelijk hotel gevonden. We zijn vrijwel meteen Granada gaan bekijken. Onze eerste indruk was dat het er heel mooi en gezellig uitzag. We hadden ook het idee dat de Spanjaarden de stad gebouwd hadden want de oude gebouwen hadden een typische spaanse bouw. Natuurlijk hadden we navraag gedaan en het klopte inderdaad dat de Spanjaarden Granada opgebouwd hadden. We hebben toen een beetje rondgelopen en lekker geluncht. In het midden van de stad had je een klein park waar je lekker kon genieten van de mensen. Ze hadden op een gegeven moment ook livemuziek waardoor mensen natuurlijk gingen dansen. dat was heel leuk om te zien. Z’n oude mannen die een typische Nicaraanse dans doen en die je dan proberen de dansvloer op te trekken.. Nou nee dankje.

We zijn toen terug gegaan naar ons hotel en vervolgens naar de bioscoop gegaan. We waren naar een animatiefilm gegaan. Maar ik vond er weinig aan. Daarna zijn we gaan uiteten en lekker gaan slapen.

Na een heerlijk nachtje geslapen kwamen we s’morgens erachter dat Judith (vriendin die mee was) toch echt naar de doktor moest. Ze had al een paar dagen last van iets wat in haar been zat. Ze had de week ervoor vastgezeten in een regenwoud. Voordat we naar Nicaragua gingen hadden we al uitgevonden dat ze een worm in haar been heeft zitten die eitjes maakt en haar huid opeet. De worm, Bob, had haar beetje ziek gemaakt en we zijn toen dus naar de doktor geweest. Nou het was 2 dollar om je te laten behandelen. Ik wilde mezelf bijna laten helpen door een doktor om mijn oren te checken, het was zo goedkoop. Maja heb ik toch maar niet gedaan, het duurde allemaal maar lang. Toen heeft ze medicijnen gekregen en hebben ze Bob eruit gehaald. Toen is ze s’middags thuisgebleven en zijn de rest Granada helemaal doorgelopen. We zijn naar alle kerken en oude gebouwen geweest. We zijn naar het Meer van Nicaragua geweest. Dat het het tweedergrootste meer van Midden-Amerika. Vroeger dachten ze dat het de zee was want je kan de overkant niet zien en het heeft eilanden en brandingen. Er leven zelfs haaien in, ik ben vergeten wat voor haaien maar toch. Ze zijn erachter gekomen dat het geen zee was door een paard die aan het drinken was uit het water.

We zijn daarna naar de markt geweest in Granada. Dat vond ik echt heel leuk. Echt heel anders dan in Italie ofzo. Het was op straat en af en toe kon je een gebouw inlopen waar het dan verder liep. Alles stond echt hutje mutje. Het was ook heel goedkoop. Heb wel maar 1 ding gekocht en dat is een reisstekker. Nou volgensmij was dat 20 eurocent.

Daarna hebben we een boottocht gedaan op het Meer van Nicaragua. We zijn tussen de eilandjes doorgevaren. Het heeft echt heel veel kleine eilandjes die je voor weinig geld kunt kopen. We zijn zelf naar monkey eiland geweest. Dat was een klein eiland met allemaal aapjes. We moesten in de boot blijven zitten en alle tassen etc. dichtmaken. De apen komen de boot op om te kijken of er wat te bietsen valt. We konden ze aaien en ik had er ook een op mijn rug zitten. Dus dat wel erg leuk. Terug in het hotel hebben we weer lekker rustig aangedaan en zijn we s’avonds weer gaan uiteten.

De dag erna moesten we vroeg op want we zouden een dagtrip gaan doen. We werden s’morgens om 9 uur opgehaald. We zijn toen eerst naar een vulkaan geweest, De Masaya vulkaan. Het wordt zo genoemd omdat Masaya een plaatsje is die ”onder” aan de vulkaan ligt. Masaya is ook een paar keer getroffen door de vulkaan. De vulkaan is nog steeds actief en het ligt in een serie actieve vulkanen. Denk maar eens na als die hele serie vulkanen uitbarst op hetzelfde moment... De Masaya vulkaan stoot ook nog iedere dag gassen uit waardoor er veel mensen zijn in Masaya met longziektes. De Masaya vulkaan is de enigste vulkaan op het westelijk halfrond die je kunt bereiken tot aan de krater met de auto. Er lagen ook nog andere vulkanen omheen die je kon zien maar die waren niet meer actief en ook kleiner.

Daarna zijn we naar Masaya zelf gegaan. We zijn daar naar een markt geweest die speciaal voor toeristen was. Natuurlijk was dat veel duurder dus zijn we daarna naar een lokaale markt geweest. Dat was ook veel leuker en veel goedkoper. Ze zeggen dat ze in Masaya de beste hangmatten hebben van uhm ja van heel Nicaragua en Costa Rica ofzo. Iniedergeval ze hebben hele goede. Natuurlijk heb ik er 1 gekocht voor mezelf. En ze waren maar 4 euro.

Daarna zijn we naar een ander plaatje gereden waar we konden bekijken hoe ze de potten maken die ze overal in Midden-Amerika verkopen. Het zijn typisch souvenirs die je hier kunt kopen. Ze lieten zien dat ze die met klei maken. Daarna laten opdrogen, dan schilderen en daarna in een soort oven zodat het heel hard en sterk wordt. Het was echt heel indrukwekkend hoe ze die dingen zo snel en handig maken.

Daarna zijn we naar een handlezer geweest. Dat zat natuurlijk niet bij de trip maar we hadden er om gevraagd dus daar gingen we heen. Bij mijn 3 vriendinnen ging het allemaal prima met hun leven. Eentje moest naar de doktor gaan vanwegen haar onderrug. Daar hads ze problemen mee. Toevallig was ze voordat ze naar Costa Rica kwam naar de doktor geweest voor de onderrug. Bij de rest verder niet zo interessant. Ik was als laatse aan de beurt en ze vroeg of ik het vond stinken in mijn huis in Nederland. Ik zei nee. Toen zei de dat er iets slechts op mijn pad kwam. Iets in mijn huis. Er ging iets gebeuren in mijn huis. Als ik thuis kom moet ik mijn huis schoonmaken met gloor, limoen en knoflook. Ze zei dat ze zelf ook nog een middeltje had wat ik kon kopen, wat ik natuurlijk niet heb gedaan. Daarna zei ze dat er 2 jongen op me verliefd waren. 1 In Costa Rica en 1 in Nederland. Maar die van Nederland had sterkere gevoelens.

Toen we terug waren in Granada hebben we met een paardenkoets Granada nog een keer rondgereden, wat erg leuk was. S’avonds zijn we weer lekker gaan uiteten en daarna naar bed gegaan. De dag erna kwam Charlotte (vriendin die mee was) erachter dat ze haar ticket kwijt was voor de busreis. Toen ben ik met haar naar het politiebureau gegaan. Nou ik heb nog nooit z’n oud politiebureau gezien zeg. Ze moesten daar een rapport schrijven over wat er gebeurt was want we hadden gezegd dat het gestolen was. Ze hadden geen computer maar een typmachine. Dus dat duurde ook weer allemaal maar uiteindelijk hadden we het rapport en konden ze bij het ticketbureau een nieuw kaartje geven. Toen zijn we om 1 uur s’middags met de bus terug gegaan naar Tamarindo. We waren s’avonds om 9 uur thuis en we zijn toen nog uitgweest.

Vrijdag zijn we ook nog uitgeweest en moest ik afscheid nemen van mijn vriendin. Langzamerhand gaat iedereen me nu verlaten helaas. Maargoed dat hoort erbij.
Zaterdag en zondag ben ik nog lekker naar het strand geweest.

Voor deze week heb ik geen speciale plannen. Mijn vriendin in woensdag jarig en een andere vriendin vertrekt zaterdagmorge dus daar moet ik ook afscheid van nemen..

Tot de volgende keer weer!

Kusjes!

  • 31 Maart 2009 - 15:45

    Tante (en Oma) Hélèn:

    daag Fieke,
    Zuut der weer allemaol erg gezellig oet. Leuke vrindinne en ik vind aok des ze erg leuke dinge hes gedaon in Nige aragua.
    Zo zelfstandig, kos waal zien des se volwasse bis now???? Lieke mich allemaol aardige vrindinne,bin ein bietje jalours....
    Bis os alles kits met de kleinkinder, allein is de zware poes gistere euverreeje door eine auto. Leep gewoen achter Marc aan de weeg euver. dom bees en now is ze dood. Marc had veul verdreet daovan. Waas zien poesje. Gelukkig hebbe we der nog 2. tot strakjes aan de skype!
    Hélène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 32382

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: