Panama City! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Panama City! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Panama City!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

19 Mei 2009 | Costa Rica, San José

Heej mensen!

Nou ik heb afgelopen week mijn laatste trip gehad. Ik ben in Panama City geweest. Het was echt geweldig! Ik ben vorige week zaterdag met 3 vriendinnen met de bus naar Panama City gegaan. We zijn zaterdagmiddag vertrokken om 3 uur. We moesten eerst naar San Jose en daar moesten we s’ avonds de bus om 11 uur naar Panama pakken. We kwamen de dag erna om 16.30 aan. Dus dat was een erg lange rit. We zijn toen naar een hotel gegaan en zijn we gaan uiteten.

In Panama waren al 4 andere studenten die er al een paar dagen waren en die maandags weer terug gingen. We hadden s’avonds afgesproken om samen wat te gaan drinken bij Hooters. Hooters is een restaurant/bar waar het image van een Hootergirl is: Rondlopen in een kortbroekje met een hooters shirt, dikke borsten, blond met dikke lippestip. In Panama viel het een beetje tegen. Ze hadden wel gewoon de kleren aan maar ze waren een beetje saai. Daarna zijn 4 mensen naar een stripclub geweest maar ik ben lekker in mijn bedje gekropen.

De dag erna zijn we naar Albrook geweest. Dat is het grootste winkelcentrum van Centraal-Amerika. Daar hebben we ontbeten, gewinkeld, geluncht, gewinkeld, gedineerd en naar de bioscoop geweest. Dinsdag hadden we s’morgens een tour. We zijn toen met een gids naar het Panama kanaal geweest. We zijn eerst in het museum geweest. Daar kon je zien hoe het er helemaal uitzag en wat voor dieren er in het regenwoud leven enz. Er was helaas geen boot op het moment dat wij er waren. Daarna zijn we naar de oude stad geweest van Panama. Dat was ook erg interessant. Het zag er mooit uit. Ze hadden er een muur waar aan de ene kant het arme gedeelte was en aan de andere kant het rijke gedeelte was. We zijn ook een kerk in geweest die ontzettend mooi was van binnen.

We zijn s’middags weer naar het winkelcentrum geweest. Daar hebben we geluncht en daarna zijn we weer gaan winkelen. We zijn s’avonds naar het circus geweest. Het circus was echt heel leuk! Ze hadden helaas geen wilden dieren maar er waren veel acrobaten, googelaars, slangenmensen en clowns. We hadden er echt van genoten!

We hadden nog een hele dag te gaan maar we hadden eigelijk al alles gehad. Er waren 3 winkelcentrums in Panama City maar 2 waren erg duur hadden we gehoord dus toen zijn we maar weer naar Albrook gegaan. Daar zijn we s’middags nog naar de bioscoop geweest en zijn we s’avonds gaan uiteten bij Thank God It’s Friday.

S’avonds om 11 uur ging onze bus weer terug waar we zo naar uit hadden gekeken... Weer 16 uur in die bus zitten. We kwamen de dag erna om 3 uur s’middags aan in San Jose. We moesten rennen om de bus van 15.30 uur te pakken naar Tamarindo. Gelukkig waren we nog net optijd. Toen hebben we nog eens 5 uur in de bus gezeten en waren we eindelijk thuis.

Sinds zaterdag slaapt er een vriendin bij mij in de familie voor 1 week. Dus dat is wel leuk! We hadden zondagavond horrorfilmavond gehad bij mij thuis. Toen bleef er nog een vriendin slapen die niet meer naar huis durfde..

Ik heb nog een kleine 6 weken te gaan. Ik heb geen speciale plannen meer. Mijn verjaardag is volgende week dinsdag maar ik weet nog niet wat ik ga doen.

Tot de volgende keer!!

  • 24 Mei 2009 - 12:03

    Regine:

    Onderstaande e-mail stuurde Sofie ons. Dit kan alleen Sofie gebeuren:

    Ik heb gisteren peerdgereje. Det waas echt super leuk! Peerd gingen echt hard en aaf en toe had ik toch echt ut hert in mien keel zitte. Maar op ein gegaeven moment had ik z'n pien aan mien kont ik kos waal janken. Maar toch gewoen doorgegaon dacht det ik mich aan ut stellen waas want ik waas de enigste. Daornao zien we gaon rolschaatsen. Auk echt hiel leuk! 2 kier flink gevallen maja. Toen kwaam ik thoes keek ik in de speegel naor mien kont. En nou heb ik gewoen ein verbrande kont. Ut haet dink ik geschuurd taege ut zadel aan. De ierste laag huid is der dink ik aaf. En ut duit echt ontzettende pien. Ik kin naet zitten, naet laupen, ik kin naet douchen want ohh det brand echt heb der gisteren creme opgesmeerd maja heb der naet echt gooie creme veur. En vanmorge zaot mien onderbox aan mien kont vastgeplek.

    Maar ik heb waal ein leuke daag gehad.

    Fijn weekend!!!

    Kus

  • 26 Mei 2009 - 09:48

    Sybilla&Ton&koen&Mal:

    Hiep Hiep Hoera
    Maedje van herte profisiat met diene verjeurdaag.
    Nog 33 nachtjes en dan bis se weer thoes.
    Dikke kosmoel van os alle

  • 26 Mei 2009 - 13:47

    Nicole:

    Leeve Fie! auk hee nog un kier gefeliciteerd :) geniet der nog ffkes van!
    en tot snel! leefs..

  • 26 Mei 2009 - 22:15

    Thijs En Leny:

    Hoi Sofie,

    Vaan haarte proficiat met ow verjeurdaag. Hoapelijk kumt alles wer good met ow achterste!!
    In Venlo maar op enne "Stale Ros" klumme i.p.v. en echt peerd!
    In ieder geval nog en paar fijne laatste weaken toegewenst!

    Groetjes, Thijs en Leny

  • 02 Juni 2009 - 18:19

    Tante Hélène:

    Ik dink det ik ein bietje dien verjeurdaag bin vergaete! Mak niks, ik dink dich dee van mich aok. Staon we weer kiet.
    Ik zeen der nao oet des se weer teruuk bis in Venlo, dan kom ik zeker snel langs. Regele we det metein van diene verjeurdaag nog.

    Ut zuet der weer allemaol hie gezellig oet dao in Panama. En die 4 maedjes zorge der waal veur det ze lol hebben, det zeen ik metein.

    Hiel veul kusjes en groetjes aok van Mark (aok jeurig gewees) en tot heeeeeeel snel.

    Hélène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 32379

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: