Mi cumpleaños, caballos y más - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Mi cumpleaños, caballos y más - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Mi cumpleaños, caballos y más

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

02 Juni 2009 | Costa Rica, San José

Hola amigos!!!

Nou wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan is: Paardgereden, geskate, mijn verjaardag gevierd en emotionele momenten gehad.

2 Weken terug bleef een vriendin van mij bij mij in de familie logeren voor een week. Ze wilde ervaren hoe het was om in een familie te wonen. Dat was heel leuk en hebben leuke activiteiten gdaan zoals paardrijden. Ik ben gaan paardrijden met mijn vriendinnen en een paar andere studenten van school. Het was de derde keer dat ik paardrijde. Dus niet echt heel ervaren. Nou we kwamen daar aan. Ze vroegen wie er een snel of langzaam paard wouw. Nou ik met mijn grote mond ik wil een snele. We kregen geen helm ofzo dus dat vond ik al niet prettig. Toen we eenmaal gingen begonnen ze naar een paar meter al te rennen. Nou ik dacht serieus dat ik dood ging. Ik was zo bang. Ik wist niet waar ik me moest vasthouden want we hadden ook geen intructies of iets gekregen. Dus ik zat daar op en neer te gaan op dat zadel met de gedachte ik kan er elk moment af vallen. Toen we weer ff wat langzamer gingen vroeg ik waar ik me vast kon houden dus was ik al wat meer gerust gesteld. We gingen het bos in dus gelukkig renden we niet de heel tijd. Nou eerste heuvel had ik ook echt de zenuwen in mijn buik. Wat die paarden toch allemaal moeten doen zeg. Hele stijle bergjes op met overal rotsen enz. Op een gegeven moment gingen we weer een bergje op. Nou degene die met ons mee was als begleider kwam zelf nog niet eens dat heuveltje op omdat het paard bijna neerging dus hij ging niet maar wij moesten wel. Nou mijn paars slipte weg. Maar gelukkig zette hij toch door en kwam ik aan de top. Daar kregen we een uitzicht over heel Guanacaste!!! Dat was echt geweldig!
Toen zijn we terug gerend en gedraafd. Nou dat draven vond ik niet z’n pretje. Na ongeveer een uur kreeg ik echt ontzettende pijn aan mijn kont. En we moesten nog een uur. Maar iedreen had wel pijn aan zijn/haar kont. Maar ik kon gewoon echt niet meer. Ik wilde gewoon of lopen of rennen met het paard niet draven. Nou wat we het meeste van de tijd deden was draven. Iedere keer als ik weer op en neer ging kwamen er zelfs tranen in mijn ogen. Maja op een gegeven moment dacht ik ik stel me gewoon aan. Gewoon verder gegaan want ik vond het nog steeds geweldig en vooral het rennen. Ik wist hoe ik me vast moest houden en ik vond het echt vet. Mijn paard ging echt heel snel. We renden ook door het bos heen. Dus ik zat ook aan het einde helemaal vol modder omdat overal plassen modder lag en als er dan een paard voor je rent krijg je allemaal modder in je gezicht enz. Toen we terug waren was ik heel blij dat ik van dat paard af kon. We zijn daarna gaan skaten. Dat was ook echt lachen. We kregen rolsschaatsen inplaats van echt skates. Ik had daar nog nooit op geskated dus dat was ook echt ff wennen. Ben ook een paar keer flink gevallen. Ik wist niet hoe ik kon stoppen met die rolschaatsen dus af en toe flink tegen tafels, stoelen en de bar aangebeukt. Daarna ging ik naar huis en keek ik in de spiegel hoe mijn kont eruit zag want het deed nog steeds pijn. Nou ik schrok me helemaal kapot want mijn huis was helemaal weggeschuurd. Gewoon letterlijk verbrand. Nu wist ik ook waarom ik z’n erge pijn had. Toen ik me ging douchen die avond en met mijn kont eronder ging staan wist ik niet hoe snel ik weg moest komen uit die douch. Tip: als je verbrand bent ga niet douchen want het brand als hell! Dag erna zat mijn onderbroek vastgeplakt aan mijn verbrande kont. Ik kon niet zitten of liggen op mijn kont. Met alle bewegingen waarmee ik mijn kont moest gebruiken deed pijn, ofterwijl ik kon gewoon beter de hele dag op mijn buik blijve liggen. Ik kon s’avonds ook niet uit. Ik had een zalf gekregen bij de apotheek om het te verhelpen. De dag erna deed het eigelijk nog pijner. Er begon die dag een korste op te komen. Zondag ging het al weer wat beter. Alleen die dag kriebelde het ontzettend. Vanaf dinsdag kan ik eigelijk wel weer alles doen.

Afgelopen dinsdag was mijn verjaardag. Het was niet 1 van mijn beste verjaardagen die ik ooit heb gevierd maar dat geeft niet. Dit jaar had ik ook meer zoiets van we slaan het over. We hebben het toch een beetje gevierd. Maandagavond zijn we uitgeweest. Mijn vriendinnen hadden weer iets leuks bedacht dat ik het podium op moest om 12 uur s’nachts. In het geheel was de avond leuk alleen op het laats kregen 2 vriendinnen van me ruzie en het ging over een jongen.. hehe. De dag erna voelde ik me echt niet jarig. Er was nog steeds een grote spanning tussen mijn vriendinnen. Vandaar dat het gezellig eten van een chocolade taart die ik had gekregen een beetje mislukt was. Maar het einde van de middag zat gelukkig alles weer goed. Toen ik thuis kwam in mijn gastfamilie gingen we samen avondeten. Wat we als extra’s kregen was cola en sla. Dus dat maakte de dag er ook niet mooier op. Maar daarna kreeg ik gelukkig toch nog een lekkere taart.

De dag erna zijn we nog gaan uiteten zodat mijn vriendinnen het goed met me konden maken.

Zondag moesten we weer afscheid nemen van een vriendin dus dat was ffkes een emotioneel moment. De rest van mijn vriendinnen gaan allemaal vrijdag. De school is op het moment ook erg leeg. In totaal maar 4 jongens en misschien 18 meisjes.

Ik heb nog niet echt speciaale plannen. Ik ben een beetje ziekjes dus doe het even rustig aan deze week.

Fijne week allemaal en groetjes!!

  • 03 Juni 2009 - 06:44

    Jacqueline En Giel:

    Hoi maedje
    nog van harte met je verjaardag ik was hem in ieder geval niet vergeten maar ik heb eigenlijk geen tel. nr van je dus dan maar nu!!!
    Lang zal ze leven lang zal ze leven lang zal ze........................... dukke kus en tot gauw thoes!!!

  • 03 Juni 2009 - 22:09

    Femke:

    Als je weer hier bent, zullen we je verjaardag nog eens over doen! Ik neem aan dat je onze e-card hebt gehad?

    Tot snel!

    xxx

  • 15 Juni 2009 - 06:30

    Hélène:

    Hallo leef maedje,

    Ik zal blie zien dich snel weer te zeen. Marc en ik goan morge veur 2 weeke op vakantie nao Griekeland. Kan dich dus neet mei komme ophaole.
    Zeen ik dich wannier ik truuk bin van vakantie.

    Daaluk zal ik Jacq nog belle, det is vandaag jeurig.

    Tot hiel snel, vleeg veurzichtig en tot euver 2 weeke.

    Hélène en Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 32399

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: