Semana Santa! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Semana Santa! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Semana Santa!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

08 April 2009 | Costa Rica, San José

Alo muchachas!!!

Ik heb een ontzettend warme week achter de rug! Eigelijk is het al 4 weken heel warm maar dan bedoel ik echt heel warm, 40 graden zonder wind en s’avonds met 30 graden het bed in zonder aircondition. Het is dus al 4 weken lang zweten maar ik begin het nu wel een beetje zat te worden haha. Gelukkig is het alleen nog maar in april en dan wordt het weer wat koeler.

Afgelopen week heb ik weer een normale week gehad. Behalve dan dat ik niet naar het strand ben geweest want daar is het te warm voor. In het weekend zijn we uitgeweesten moesten we afscheid nemen van een paar studenten. Wat ook wel grappig is om te vertellen is toen ik aan de kant stond bij de salsadansvloer, trok opeens de beste salsadanser van Tamarindo me op de dansvloer!! Ik vond het super al hoewel ik er wel af en toe bij stond van: en nu?? Maar ut ging redelijk goed.

In het weekend hebben we lekker in de school gezeten want daar is airco. En we hebben zondag een uurtje gesurfd maar de golven waren niet zo goed dus daar waren we weer snel mee gestopt.

Deze week is Semana Santa. Dat betekent Goede Week. Iedereen in het binnenland trekt naar de kust toe. Dus hier in Tamarindo is het super druk. De hele familie van mijn gastfamilie slaapt bij ons. Vanavond vanaf 00.00 uur is het verboden om alcohol te kopen en te verkopen tot en met vrijdagavond 00.00 uur. Daardaar worden ook alle barren gesloten. Ik heb morge en vrijdag vrij. Degene die hier in Tamarindo blijven hebben denk ik ook een redelijk saai weekend want ja het strand is te warm en ze kunnen niet uitgaan.. Het scheelt dat ik voor 6 dagen op een trip ga:). Ik vertrek morgevroeg met 4 andere studenten naar Tortuguero. Dat is een plaatsje aan de Carribische kant. Het is 9 uur rijden dus morge doen we niets anders dan zitten in de auto. We blijven daar voor 2 dagen. Zondag gaan we naar San Jose, de hoofdstad van Costa Rica. Waarschijnlijk gaan we daar in de buurt raften maar dat ligt aan de prijs. Dinsdag gaan we naar Monte Verde. Dat is een heel groot en bekend regenwoud waar we vanalles kunnen doen. Dinsdagavond komen we terug en hebben we hopelijk een heel leuk weekend achter de rug. We hebben een auto gehuurd en we zijn met 4 meisjes en 1 jongen dus hopelijk kunnen we alles vinden.

Dit was het weer voor deze week!

Hasta proximo semana!!

  • 11 April 2009 - 10:15

    Femke:

    Heey Fie!

    De zomer is heej nou toch ouk eg aan aant braeke. Alle buim staon in bleuj, 't waar gister 28 grade. En dit weekend is 't paose, dus we hebbe maondaag vreej.

    Is de 'goede week'. Neet 'tzelfde as heej witte donderdaag en gooje vriedaag? Want det waar aafgelaupe donderdaag en vriedaag heej. Dus det 't met 't geluif te make haet?

    (k) Fem

  • 12 April 2009 - 10:18

    Rosa:

    woow 40 graden is inderdaad wel heel erg warm...hier was het de afgelopen dagen ook wel aangenaam maar gelukkig niet zo warm als daar! ben benieuwd hoe je trip was! laat dat maar snel weten! ik zie net dat er weer foto's op staan die ik nog niet gezien heb dus die ga ik maar eens even bekijken!

    Groetjes Rosa

  • 13 April 2009 - 18:20

    Thijs En Leny:

    Hoi Sofie,

    Nog steeds geniete doa? "Efkes negen oor met d'n auto door ut land reeje"!
    Heej kunnen we drie kier oop en neer vaan Venlo noa Groningen en daan hebbe we nog neet zo veul gezeen. Dus geniet er maar good vaan waat geej allemoal teage koomt! Geej zult straks waal en ganz book vol hebbe vaan alle avonturen. De Pashaas zulde doa waal neet gezeen hebbe, neem ik aan! Nog veul plezeer doa en blief ow best doon doa op school, daan wurd ow leaves-ervaring, allien maar groter en daan komde de rest vaan owe tied in Costa Rica ok nog good door!
    Groetjes oet d'n Haegelsum!

    Thijs en Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 32389

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: