Tijd vliegt!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Tijd vliegt!!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

10 Februari 2009 | Costa Rica, San José

Haj haj!!!

De tijd vliegt echt! Er is alweer een maand voorbij. Ik kan nog geen Spaans praten maar het gaat wel steeds beter. Het verstaan gaat redelijk maar het praten is nog echt moeilijk. Mijn zinnen kloppen voor geen meter maja. Dat komt wel. Ik vind de taal wel echt heel leuk!! En het is niet super moeilijk. Ik vind de lessen ook echt heel leuk. Ik ga echt met plezier naar de les toe. Mijn leraar is ook echt goed! Het is niet zo dat we de hele les hard moet studeren en alleen maat oefeningen moeten doen maar meestal doen we ook spelletjes tussendoor maar dan wel in het spaans, zoals galgje. Morge met de les gaan we ook bijvoorbeeld Tamarindo in en het strand op en dan zoveel mogelijk vocabulaire leren. En daarna een overheerlijke Mandarina kopen. Dat is een vers fruitsapje. Er is zondagavond een nieuwe student in mijn huis gekomen, Pauline. Ze zit bij mij op school en praat nog geen woord Spaans. Dus ik moet nu alles vertalen maar ik moet zeggen dat dat best goed gaat. Pauline komt uit frankrijk en is 18 jaar. Ze gaat hier 5 maanden blijven maar waarschijnlijk gaat ze al na 1 maand verhuizen naar de residentie.

Wat ik afgelopen week gedaan heb ik niet veel. Ik wil wachten totdat Josh er weer is en kan ik alles met hem gaan doen. Dus ik moet nog 3,5 week wachten. Ik ook al iets gratis aangeboden gekregen. Van de vriend van Jelini (mijn gastzus). Hij werkt op een boot die iedere dag touren doen. Ja gaat dan naar speciale stranden en snorkelen. Maar daar wacht ik nog maar ff mee want ik heb afgelopen weer een oorontsteking opgelopen. Ik heb teveel in de zee gezeten. Het is niet zo dat ik extra onder water ga maar de golven hier zijn gewoon 2 keer zo groot als mij dus als ik de zee in ga wordt ik vrijwel zeker nat. Maja ik ben zondagavond naar een prive kliniek geweest, daar kon ik meteen terecht. Ze hebben me medicijnen gegeven. Ik moet 9 pillen per dag slikken, iedere dag een medicijndrankje drinken en druppels in mijn oren. Dus ik zit nu onder de medicijnen haha.

Ik ben vorige week dinsdag naar live muziek gaan kijken, dat was wel gezellig. Woensdag ben ik uitgeweest in de salsabar. Mijn salsa gaat iedere week weer een beetje beter! Ik heb hier nagevraagd naar salsales maar ze hebben geen school daarvoor in Tamarindo. Dus ik moet het gewoon leren met uitgaan. Ik zou eigelijk vrijdagmorge salsales hebben maar dat ging niet door want ik had s’morgens les. Normaal heb ik dat niet maar donderdag waren er lessen uitgevallen want er was geen stroom. Nergens in Tamarindo. Er was z’n zware wind geweest die de stroomkabeld had geruineerd. En we zaten daar dus op donderdag; geen les, geen strand (teveel wind), geen internet en we mochten het zwembad niet in want daar was ook wat mis mee. Dat was echt een topdag.

Vrijdagavond zijn we gaan uiteten. Daarna zijn we uitgeweest. Was echt heel gezellig! Zaterdag zijn we naar Plata Conchal geweest. Echt een heel mooi strand! Heel gezellig en mensen zitten daar gewoon te barbequen op het strand met een lekker muziekje derbij. Dus daar hebben we de hele dag zitten te genieten. De buschauffeur had ons gezegd dat de bus terug om half 5 was, dus wij daar wachten en toen kwam der ook een bus maar dat was de verkeerde. Die buschauffeur zei dat er geen bus meer terug ging dus toen zijn we maar gaan liften. Binnen no time waren we thuis. Het is hier heel normaal om te liften. En nu hadden we een idee om een heel weekend te gaan liften door Costa Rica met 5 meisjes. Dan zien we wel waar we uitkomen. Het is lekker goedkoop en ik denk een hele aparte ervaring. Het is me trouwens wel tegengevallen met de prijzen hier. Ik dacht dat het hier ook wel redelijk goedkoop zou zijn maar dat is toch zwaar tegengevallen. Het is echt duur en dat komt omdat het zo touristisch hier is. Ik denk op andere plaatsen in Costa Rica dat het daar wel goedkoop is maar in Tamarindo niet.

Zondag heb ik eigelijk niks gedaan behalve geleerd en tv gekeken. S’avonds hadden we een kleine verjaardag van Lindsay. Een student die woont bij Anna (de dochter van mijn gastmoeder). Hebben we taart gegeten en in het Spaans gezongen natuurlijk.

Mijn plannen voor deze week zijn: morge weer naar de salsabar. Vrijdagavond waarschijnlijk weer uiteten want er zijn 2 jarigen. Waarschijnlijk weer naar het strand van het weekend.

Ik heb er nu een paar foto’s bij staan van mijn gastfamilie. Ik zal proberen de namen erbij te zetten van boven naar onder en links naar rechts.

Adiós!!!!

  • 11 Februari 2009 - 07:10

    Regine:

    Ha Muis...
    Zo te zien op de foto's is het een hele gezellige familie. Doe ze maar heel veel groetjes van ons.

    Ben zuinig op je oren hè? Je heb er maar 2. Misschien moet je met zwemmen toch je oordopjes in doen.

    Hier is het slecht weer. Vrijdag moet VVV thuis spelen maar zoals het er nu uit ziet gaat dit niet door omdat het veld heel slecht is. Wel jammer want het Jocus trio komt en Lucas moet dan aftrappen.

    Je hoort nog wel hoe het afgelopen is.

    Diéke Kösmoel
    Mam

  • 11 Februari 2009 - 07:47

    Hélène:

    Daag maedje,

    Leuk weer iets van dich te leese. Leuk det Josh kump, neem dee gooie jong maar mei als ge got lifte. Liek mich waal zo hendigd.

    Heej is alles gewoen, hard werke en sleg weer.

    Hopeluk is ut heej snel aok een bietje veurjaor. Kinne we van ut zunke en den tuin geneete.

    Heel veul kusjes en zo en hopelijk to heel snel.

    Hes ze ein eige e-mailadres? Of is det utzelfde gebleeve. En kin ik Skype? Hes ze unne computer?

    Laot ut mich maar weite op h.dielen@auping.be of h.dielen@pandora.be.

  • 17 Februari 2009 - 20:50

    Giel (van Jacq Heur):

    Ha Sofieke,

    Waat ei laeve, zo te zien heb je het erg naar je zin daar in Midden America. Aan de foto's en je verhalen te zien maak je een levendige tijd door. Vind het hartstikke geweldig wat je alemaal onderneemt en soms denk ik wel eens was ik nog maar eens 19. Toendertijd was groningen al een verre reis en deden wij niet veel meer als met een tienertoer kaart Nederland doorcrossen.Jacq en ik hebben van jou een paar foto's naar ons spaanse neefje gestuurd.Ook aan mijn broer en die wil wel eens zijn zoon meenemen om hem voor te stellen. Toen we echter defoto van je moeder naar haar laatste bezoek aan de kapper stuurden, liet hij weten dat José Maria een beetje geschrokken was van zijn eventuele aanstaande schoonmoeder (geintje hoor) Maar Sofie ik weet niet of jij die foto van je moeder kent, maar alleen als ik eraan denk schiet ik steeds weer in de lach.
    Hier in Maastricht gaat alles zijn gangetje. Gewoon een beetje werken en daartussen in een betje op vakantie gaan. Eeen paar weken geleden waren we "niet- skiën" in oostenrijk. Teveel sneeuwval en te slecht weer helaas. Wel een leuke vakantie en het geld dat we overhadden van de skipas hebben we het weekend uitgegeven in München.
    Voor ons geen carnaval want vrijdag gaan we met mijn broer en zijn verkering een week naar Marokko om daar een beetje te golfen en veel te luieren. Ben benieuwd. daar is het nu 25 graden dus dat is wel lekker (maar dat zul jij nu wel gewend zijn).
    Baer is deze week in London, op stage in een van de restaurants van Gordon ramsey die schreeuwlelijk van de tv-program'ma's als Hells Kitchen.
    De honden gaan goed, lekker lui en nu volop te stinken. Het is kwart voor elf in de avond, tijd voor hun laatste rond en dan lekker in het mandje.
    Maedje geniet van alles wat je daar mee kunt maken, leer veel mensen kennen en leer vooral ook veel spaans spreken. Dan nemen we je eens mee naar de familie in Madrid of Mallorca. Kun je de taal oefenen en voor ons vertalen.
    Heel veel liefs en alle goeds en plezier vanuit Maastricht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 32400

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: