Niet veel.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Niet veel.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Niet veel..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

03 Februari 2009 | Costa Rica, San José

Holaaa Chicooos!!

Ik heb een beetje een saaie week achter de rug. Heb vrijwel niks gedaan behalve naar school gegaan en naar het strand gegaan. Ik ben niet uitgeweest omdat ik een beetje mijn geld wil besparen. Zaterdag ben ik naar playa Flamingo geweest. Dat ligt in de buurt van Tamarindo. Het is een erg mooi strand en lekker rustig! Zondag heb ik de hele morgen geleerd en derest van de dag lekker lui gedaan.

Zo zag dus de hele week er uit dus heb ook niet veel te vertellen. Ik heb wel heel goed nieuws. Ik had eerst plannen om heel misschien naar Boston te gaan, waar Josh woont, in mijn vakantie hier in Costa Rica. Ik had hem gemaild daarover en ik kreeg terug dat dat niet meer nodig was want hij had een verassing voor mij, want nu dus geen verassing meer is. Hij komt terug naar Costa Rica voor 3 maanden!! Hij heeft zijn vlucht en alles al geregeld en hij komt aan op 7 maart. Dan blijft hij 13 weken om Spaans te studeren. Dus dat vind ik natuurlijk helemaal super!

Voorderest geniet ik nog elke dag van Costa Rica. Lekker weer, het wordt met de dag warmer. Maart en april zijn de warmste maanden van het jaar en wordt het ongeveer 40 graden. En meestal begint het in juni te regenen. Maar dat is dan ongeveer 1 uur per dag dus dat valt wel mee.

Ik begin trouwens ook steeds meer van mijn gastfamilie te snappen. Ik weet nu een beetje hoe het allemaal zit. Want iedere dag zie ik weer nieuwe kinderen rondlopen enz. We hadden vorige week dinsdag verjaardag van mijn gastzus, Vannessa. Vannessa woont niet meer thuis maar in Tamarindo in haar eigen huis met haar vriend. Dan heb je Anna. Zij is ook een gastzus. Zij heeft een man met 2 kinderen die nog wel thuis wonen. Zij hebben ook een student, Lindsay, waar zij voor zorgen. Dan heb je nog Paula en Yoleni. Zij wonen bij mij in het huisje en Yoleni zorgt ook het meeste voor mij. Dan heb ik nog 2 gastbroers. Van eentje ben ik ff de naam vergeten. Maar hij heeft een vriend en is dus homo. De andere, Carlos heeft al 2 vrouwen gehad en heeft 2 kinderen van 2 verschillende vrouwen. Ik was dus op die verjaardag en ik zag dus die 2 vrouwen met die kinderen en toen heb ik ff navraag gedaan over hun. Carlos had een Duitsse vrouw in Costa Rica ontmoet en zij werden verliefd. Ze kregen een kind en toen heeft Carlos een tijdje in Duitsland gewoont maar naar 2 jaar kon hij het niet meer aan en is toen terug gegaan en heeft de relatie verbroken. Daarna ontmoette hij een vrouw uit Californie. Zij is voor hem in Costa Rica gebleven en was zwanger van he. Tijdens de zwangerschap is zij erachter gekomen dat Carlos vreemd ging met een student die daar in huis zat. Hij heeft toen de relatie verbroken en liet haar in de steek. Marbel en Elder, gastouders, hebben haar toen in huis genomen voor een tijdje. Ze woont nu nog steeds met haar dochtertje in Tamarindo en haar dochtertje loopt vrijweil altijd over de vloer bij ons. De Duitse vrouw is hier op vakantie met haar zoontje en was dus ook op de verjaardag. Maja ik heb dus gehoord dat Carlos overal vrouwen heeft en dat het echt een typische Costa Ricaanse jongen is. Maargoed de rest van de familie is echt super leuk en ze zorgen echt goed voor me. Als ik opsta en klaar ben met douchen staat het ontbijt al klaar. Fruitmix, broodje, soms gebakken ei, rijst met tortialla. Dus dat ziet er weer iedere morgen goed uit! Om de dag wordt mijn was ook gewassen en wordt mijn bed verschoond. Bijna beter als thuis:).

Mijn batterijen van mijn camara doen het niet maar ik hoop dat ik deze week nieuwe kan vinden en dan zet ik zo snel mogelijk een foto van mijn gastfamilie erop!

Mijn plannen voor deze week is weer niet veel. Morgeavond salsales en daarna uit. Vrijdagmorge heb ik weer salsales maar dan van de beste salsadanser uit Tamarindo. Dus dat is wel leuk!

Tot de volgende keer weer!!!
Besos!!!

  • 07 Februari 2009 - 18:06

    Thijs En Leny:

    Hoi Sofie,

    Lekker wearke doa in Costa Rica, beater als heej, beej os in 't kikkerlandje, met reagen en de komende weak wer sniej.
    In ow fotoalbum stoan wer moeie foto's. Ik wis neet dat geej nog 'n zuske had doa in Costa Rica. Op de foto van Ladies night at la Barra liekt de linkse lady best waal veul op ow! Mar good 't zal waal gen "Venloos Maedje" zien!

    Nog hiel veul plezeer doa en tot wer us!
    Groetjes oet 't Tuuteriek.

    Thijs en Leny

  • 08 Februari 2009 - 13:29

    Regine:

    Ha muis...

    Dônderdaag hoorte weej det diene Oome, Lucas, de nieje Prins van Venlo zoel waere. Weej kreege 2 kaertjes veur de Hofbal gistereavond. Ut waar hielemaol geweldig. Weej hebbe nog noeit zón gezellig Hofbal meigemak. Ik dink det ut met Lucas te maake had want dae wet der waal ein feesje van te maake. Dit is um op ut lief geschreéve.

    Weej zien nôw net truuk van de resepsie in de Maaspoort. Weej meuste al um 9.30 oor dao zien. Toen begôs ut feliciteere veur de femilie en vrinde al. Ut waes hiel gezellig en der waare vuuël bekinde.

    Op www.jocusvenlo.nl kinse fotoos kieke en un berichje achterlaote.

    Vuuël plezeer deeze waek, good lière en meschien belle we deze waek nog.

    Diéke kôsmoel
    Mam xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 32381

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: