De tijd vliegt!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu De tijd vliegt!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

02 December 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heeey!!


Wow de tijd vliegt echt!! Over 19 dagen ben ik alweer thuis.. Krijg er wel steeds meer zin in om naar huis te gaan. Ik heb hier nu bijna alles gezien wat ik wil zien en ben natuurlijk heel benieuwd hoe het in Costa Rica is. Er zijn hier trouwens en paar meisjes die ook naar Costa Rica gaan. Eleonore gaat ook 3 maanden. Julian zou eigelijk ook gaan maar omdat hij een ongeluk heeft gehad doordat hij dronken was laten zijn ouders hem niet meer gaan. Nabila, een Duits meisje, gaat 4 maanden. Gistere is er een Nederlands meisje hier aangekomen en zij gaat hierna ook 3 maanden naar Costa Rica. Dus we zijn met 4 meisjes en we gaan allemaal rond dezelfde tijd. We komen ook in dezelfde klas omdat we allemaal, behalve Eleonore, geen woord Spaans spreken dus we moeten in level 0 beginne.. Maargoed dat was ff over de toekomst.

Wat ik afgelopen week allemaal heb gedaan is weer niet zo heel veel. Afgelopen dinsdag ben ik naar het strand geweest. Woendags ben ik naar een paar winkeltejs gegaan en ik was in een winkel wat aan het passen. En toen gebeurde er iets waar ik liever niet meer aan wil denken.. Ik raapte een broek in mijn kleedhokje op die ik wilde gaan passen en terwijl ik hem opraapte viel en een enorme kever vanaf! Je wilt niet weten wat ik allemaal dacht in 2 seconde; Shit wat moet ik nou doen daalijk begint dat beest te vliegen, moet ik nou dat hok uitrennen in mijn string ja of nee.. Nou ik heb mijn eigen broekje gepakt en ben na die 2 seconde dat hok uitgerend in mijn string en die mensen keken me allemaal heel raar aan en ik schreeuwde: Big animal big animal!!! Hahahah en die meiden in de winkel allemaal gillen.. En ondertussen had ik natuurlijk mijn broekje ff snel aangetrokken. En toen hebben ze de kever weggedaan. En toen ik aan de kassa stond probeerde de man ook nog grappig te zijn: Hij wees naar mijn schouder en zei: You’ve got something on your shoulder. En ik raakte alweer in paniek maar het was dus een grapje. Nou ik kom daar nooit meer!

Woensdagavond ben ik uitgeweest. Donderdags heb ik eigelijk niks speciaals gedaan. Vrijdag ben ik naar het strand gegaan en zijn we daarna naar een heel afgelegen gebouw gegaan waar een bekende Duitsse dj genaamd Dixon moest draaien, maar ik kon hem niet maar hij was wel redelijk goed. Maar het was housemuziek dus naar 3 uur had je het wel gehad maar we zijn toch nog redelijk lang gebleven.
Zaterdag ben ik naar Waterfront, het winkelcentrum, geweest. Daar heb ik wat cadeutjes gekocht en hebben we beetje rondgelopen.. S’avond ben ik gaan uiteten met het gezin van de dochter van Diana. De dochter van Diana, Lazia, heeft ook studenten in huis, Julian en Jonathan. Vrijdag was Jonathan jarig dus vandaar dat we met zen alle gingen uiteten. Lazia’s man, David waarmee ik de Garden Route heb gedaan, was er ook en Anna hun dochtertje was er ook. Het was erg gezellig en het eten was ook goed!

Zondags ben ik eerst gaan rennen. Want dat is nu wel echt nodig ik heb al 2 maanden niet meer echt gesport dus. Daarna ben ik naar het strand geweest en heb ik lekker geluierd.
Gistere heb ik niets bijzonders gedaan. Vanmorge ben ik naar een Diamond Tour geweest. Maar dat was eigeljik best wel saai. We kregen een film te zien over diamanten en ja we konden diamanten kopen enz maja dat is natuurlijk super duur..
Vrijdag heb ik presentatie over Nederland. Moet ik voor 80 studenten in het Engels over Nederland gaan praten, dus daar ben ik wel zenuwachtig voor.. S’middags ga ik de Tafelberg beklimmen. Hopelijk is het niet te warm!
Verder heb ik nog niet echt plannen voor deze week.. Volgende week maandag hebben we afscheidsfeest. We gaan met de hele school ergens uiteten en er is livemuziek en kunnen karaoke enz. We gaan er met 80 man heen dus dat wordt zeker leuk! De school organiseert dit omdat de komende 3 weken heel veel studenten weggaan waaronder ik.
Volgende week dinsdag ga ik naar Robbeneiland.

Tot volgende week weer!

Liefs!

  • 02 December 2008 - 13:39

    Leon:

    Die truck met die kever moet ik onthouden...als iedereen in zijn string zomaar de winkel doorrent...hahaha.

  • 03 December 2008 - 08:06

    Nicole:

    en dan kumpse alweer bijna truuk :) heb echt zin um dig weer te zeen.. en we gaon der dan ff 3 weake van make um noeit te vergeate! nou geneet der nog ff van en kom dan maar gouw truuk!
    leefs!

  • 10 December 2008 - 08:01

    Iris:

    Lieffie!
    Het zit dr bijna op!! & dan steit dig ein nieuw avontuur te wachten!
    Ik bin echt blie det het allemaol zoe good is verlaupe...& ik kin mig al gans vuurstelle wie stig dr steis met de kever..hahaha.just like me!
    Maak der nog ein leuke tied van.die letste twie weekjes..
    Dieke kus!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 32390

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: