Great White Shark Cage Diving!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Great White Shark Cage Diving!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Great White Shark Cage Diving!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

24 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hej hej!

Ik heb weer een leuke week gehad. Afgelopen woensdag heb ik beachvollyball gespeeld. Het was erg leuk en ik heb natuurlijk ook gewonne met mijn team. Ik was ook blij dat ik weer eindelijk wat aan sport deed.

Donderdag heb ik niets speciaals gedaan en vrijdag ben ik naar het strand geweest. Zaterdag hebben Marie en ik dvd’s gehuurd en hebben we de hele dag lekker lui bankgehangen. Zaterdagavond is Olaf, die in ons huis was voor 2 weken, weer vertrokken. Daar ben ik stiekem wel een beetje blij om want hij was soms echt irritant!

Gistere heb ik jaja Great White Shark Cage Diving gedaan! De school organiseert het niet meer want vorig jaar is er een student van EF is overleden met shark cage diving. Die dag dat de student ging was het heel slecht weer en de boot is omgeslagen door een golf. De student kreeg de rand van de boot op zijn hoofd en overleed. 2 Andere mensen zijn die dag ook overleden. Ik had het idee om het te organiseren en dat heb ik ook gedaan. Ik had ervoor gezorgd dat 17 andere studenten mee wilden gaan. Dus dat was genoeg voor 1 boot. Alleen ikzelf had een probleem, namelijk dat mijn vader het geld niet wilde geven omdat het te duur was. Dus ik ging naar de organisatie waarmee we zouden gaan om te vertellen dat ik geen geld had en toen zeiden ze dat ik gratis mee mocht omdat ik het georganiseerd had. Dus ik ben uiteindelijk toch meegegaan voor niks. Dat scheelt me wel weer 90 euro. De dag begon om half 5 s’morgens toen mijn wekker ging.. Ik werd opgehaald om 5 uur. Ik was dus de eerste die werd opgehaald en kon een uur lang zien hoe iedereen werd opgehaald.. Maargoed toen moesten we 2 uur rijden naar Gansbaai. Daar hebben we ontbeten. Toen zijn we de boot opgegaan en hebben we 20 minuten gevaren naar de plaats waar de haaien zitten. De bemanning gooiden vis in het waten om de haaien te lokken. We hebben 30 minuten gewacht op de eerste haai. En toen mochten de eerste mensen in de kooi. Soms moesten mensen 30 minuten (in het water) wachten totdat er weer een haai kwam. Ik was de laatste die in de kooi ging want ik was zeeziek dus heb de hele tijd gelegen en alleen gekeken naar andere. Maar uiteindelijk wilde ik toch in de kooi en heb er denk ik een uur ingezeten. Het water was echt ijskoud en het was zoiezo ook slecht weer dus geen zon.Maar ik vond het wel echt heel leuk om die haaien van dichtbij te zien! We hebben veel foto’s gemaakt en we hebben ook een dvd gekocht waar de hele dag opstaat. We hebben veel haaien gezien en ohhja ook heel veel walvissen. Een keer kwamen er 2 walvissen echt 2 meter van de boot af zwemmen. Dus we hebben veel gezien en was echt een hele leuke ervaring!

Voor de rest van de week heb ik niet zoveel plannen. Woensdag hebben we een braaj op school. Zaterdag kunnen we de hele dag gaan surfen maar ik weet nog niet ofik dat ga doen..

Dit was het weer voor deze week, jullie horen volgende week weer van me!

Kus


  • 24 November 2008 - 16:07

    Joey:

    dat heb je dan wel goed geregeld als je dan gratis mee mag zeg :P
    maar wel vervelend dat je zeeziek bent geworden, maar lijkt me echt een vette ervaring.
    nog veel plezier daar

    (K)
    Joey

  • 24 November 2008 - 16:39

    Maud:

    Haaaa Schat!!!
    dich bis ech knetterknetter gek! ik wou det ik det durfde haha.. ech ein ervaring veur once in a lifetime! super tof al die verhaole die stich allemaol schriefs! Haop detse 't leuk hes..en leuk detse ein vrind hes!!!
    haopelijk geise um neet te vuul misse alse weer nao hoes mos!
    naja huuuul vuul plezaer nog daor en ik zeen dich weer snel truuk in venlo!
    dieke kuuuuus Maudje

  • 24 November 2008 - 16:52

    Iris:

    Liefjeee!
    Ik vind het super om te horen dat je het leuk daar hebt! Je verhalen zijn ook echt super, ik wist wel dat je het zou kunnen daar! Echt vet dat je met die boot bent meegegaan, en ja sofie had hetweer voor elkaar om gratis mee te mogen, met je charmes. hahhaha you go girl!
    Heel veel pelzier deze week & ik lees volgende week natuurlijk weer je berichtje.
    dikke kus! & take care.

  • 24 November 2008 - 17:05

    Malou:

    Idioot ik ging nog niet tussen de haaien zwemmen al kreeg ik er betaald voor haha:P maar goed jij bent wel weer zo gek om dat te doen! Ben benieuwd naar je vorige berichtje en knul over 3 weken en 6 dagen sta ik je alweer hyper op te wachten voor de gate haha! Woehoee gaat echt snel!

    Veel plezier enw e skype deze week als ut kan!
    Kusss Malou

  • 26 November 2008 - 19:29

    Thijs En Leny:

    Hoi Sofie,

    "Biestig good" allemoal waat geej mej maakt. Ok de foto's ôp: www.facebook.com zien waal ruig met die wilde bieste. Ma good daat die haaie neet in de Maas zwemme beej Venlo! Nog veul plezeer de laatste weake en hald dich (ow) good! Groetjes!

    Thijs en Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 32391

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: