Rustig weekje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Rustig weekje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Rustig weekje!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

17 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi hoi!!

Ik heb een redelijk rustig weekje achter de rug. Woensdag hebben we filmavond gehad Daarna zijn we weer uitgegaan. Donderdag heb ik niets bijzonders gedaan.

Vrijdag heb ik na mijn school tendemlessen gehad. Daar kun je je voor opgegeven en dan kun je iemand anders wat leren en degene leert jou dan ook wat. Ik heb een Spaanse jongen Engels geleerd. Hij heeft mij een beetje Spaans geleerd. We gaan dit wel vaker doen dus hopelijk kan ik al een heel klein beetje Spaans als ik naar Costa Rica ga.
Vrijdag avond hadden we een barbeque op school. Dat was erg gezellig. Het eten is verder niet zo bijzonder. We hadden salades, pasta’s, brood, worstejes en niet te vergeten kip. We zijn daarna na de residentie gegaan. Daar verblijven de studenten die niet in een gastgezin zitten. Ze hebben daar hun eigen loungekamer. We hebben daar wat tv gekeken en spelletjes gedaan. Daarna zijn we uitgeweest in Bonzai. Daar heb je een aparte loungekamer die je kunt afhuren. Dat hadden we dus gedaan. Ik vond het erg gezellig alleen de avond eindigde niet zo als gepland: gerust in mijn bedje liggen. Toen we naar huis wilden gaan wilden Marie en ik met Julian meerijden naar huis. Hij heeft een auto gehuurd voor de komende paar maanden en hij woont 3 straten verder als mij. Dus wij liepen naar buiten en ik zag dat Julian te veel had gedronken. Maar hij ontkende natuurlijk maar iedereen die erbij stond zei dat we niet met hem mee moesten rijden dus Marie en ik besloten om een taxi te nemen. We hebben nog geprobeerd om Julian’s sleuten af te pakken maar dat lukte niet. We zijn toen dus met zen 2en naar huis gegaan. Toen we eenmaal thuis waren belde Julian Marie op. Hij was aan het vertellen dat hij te hard aan het rijden was en na een paar seconde hoorde Marie boem. Marie kwam aangestormd naar mij toe: Julian had a accident!! Nou wij Diana wakker maken. En toen heb ik Julian teruggebeld en hij nam gelukkig op en zei dat hij een ongeluk heeft gehad en dat hij de politie moest bellen. Toen hebben we een tijdje gewacht en Julian belde terug en vertelde precies wat er was gebeurd. Het was blijkbaar niet zijn schuld want een andere auto kwam uit een pakeerplaats zonder lichten aan waar hij tegenaan is geknald. Maargoed Julian was dronken en hij was aan het bellen terwijl hij aan het rijden was.. Dus hij is zaterdagnacht meegenomen dor de politie en moest op het politiebureua blijven tot 14.00 uur. Hij moest 50 euro betalen. Morgen moet hij naar de rechter. Natuurlijk moet hij ook de gehuurde auto betalen en hij is denk ik ook zijn rijbewijs kwijt. Maar gelukkig is er verder niks gebeurd met hemzelf.

Zaterdag ben ik naar het strand gegaan met Marie. We waren de zonnebrandcreme vergeten dus naar 3 uur moesten we naar huis want we waren knalrood! Het deed ook echt hele erge pijn! Zaterdag avond hadden we een feestje van Eleonore want zij was zondag jarig. We hadden de lounge in de residentie versierd en hadden een taart gekocht en van allerlei eten. We zijn daarna naar Hemisfare geweest. Dat is het gebouw waar je naar de 31st etage moet. Het uitzicht was echt mooi! Je zag een verlicht Kaapstad. Verder vond ik het heel leuk alleen voelde ik me niet altijd op mijn gemak als er weer iemand naar je stond te kijken en je zag hem dan gewoon denken: zo die heeft het warm.. NEE ik ben verbrand!! Maar daar is op dat moment niks aan te doen.. Gistere ben ik ook naar het strand geweest en ben ik mijn zonnebrand niet vergeten. Dus ik heb me ook ieder uur ingesmeerd en het rooie is nu wel redelijk bijgetrokken.

Vandaag ga ik niets doen. En voor deze week heb ik planne voor vrijdag namelijk: salsales op school. En woensdag beachvollybal. Waarschijnlijk ga ik van het weekend shark cage diving doen. Maar dat ligt aan mijn vader als die geld wilt overmaken voor mij.

Wat ik nu wel begin te missen:
- Zondagavondjes met mijn ouders op de bank zitten met friet en frikandel speciaal.
- De gezellige avonden met mijn vriendinnetjes!
- Salami
- Broodje eiersalade van Bakkerbart
- De verjaardagen van mijn familie waar het hoofdonderwerp altijd tennis is.
- Mijn vader, die altijd onder mijn favourite programma’s de afwas gaat doen zodat ik er weer niks van kan volgen.
- Mijn moeder, die meestal goed kookt en voor mij de was doet (wat ik nu zelf moet doen).
- Mijn zus, die altijd alles beter weet (en dat is ook zo).

Ik laat het weer ff hierbij!

Groetjes!

  • 17 November 2008 - 13:14

    Joey:

    zo te horen een gezellige buurt daar zeg,ik zou zeggen pas goed op jezelf en vermaak je nog zolang je reisje nog duurt ;)

    (K) Joey

  • 17 November 2008 - 16:03

    Sanne S:

    wtf 1 op de 2!!!?!
    pas op jij!
    ma voor de rest klinkt het weer suuper!
    kijk goed uit dan en ook met de zon haha kreeftje

    xx

  • 19 November 2008 - 13:43

    Sybilla:

    Wij beginnen je ook te missen. We hoeven niet meer zoveel melk/hagelslag etc meer te kopen. Dat veranderd weer over 5 weken want dan ben je weer lekker hier. Geniet er nog lekker van. liefs Sybilla

  • 23 November 2008 - 10:44

    Henk:

    We hebben contact met mail en telefoon, dus vandaar ben ik wat laat met deze reactie. We missen jou natuurlijk maar het is nog maar 4 weken meer. De tijd vliegt en jij amuseert je wel. Wat ik vooral verder mis zijn inderdaad de friet enz. Die heb ik nog maar 1 of 2 keer gehad sinds jouw vertrek. Als je terugkomt gaan we dat inhalen. Ik krijg net het menu voor vandaag te horen. weer geen friet dus. tot gauw dus.

  • 23 November 2008 - 13:29

    MAM:

    Ha Muis…

    Vandaag hebben we een rustige zondag. Lekker in het joggingpak sport kijken, strijken, lezen etc.

    Ik ga dadelijk een nieuw gerecht koken met kreeft. Ben benieuwd.

    Buiten is het guur weer. Af en toe een sneeuwbuitje en vies koud. Dus we blijven lekker binnen met de kaarsjes aan. Bij jullie is het beter met 30 graden.

    Morgen heb ik een drukke dag bij VVV. Veel voorbereidingen voor het sponsordiner ‘s avonds in Chateau de Raay. Er zijn 270 deelnemers. Ik moet nog badges maken en zorgen dat de tafelindeling klopt. Waarschijnlijk komen er morgen weer allemaal wijzigingen, dus dat zal wel stressen worden.

    VVV heeft vrijdag voor het eerst weer eens verloren (tegen Helmond Sport).
    Vrijdag as. moeten ze tegen Fortuna thuis en op donderdag 4 december tegen MVV thuis. Het wordt dus een drukke periode met 2 thuiswedstrijden achter elkaar en dan ook nog spannende derby’s. Het stadion zal wel bomvol zitten.

    Laat maar weer snel iets horen.

    Diéke kösmoel

    Mam xxx

  • 24 November 2008 - 11:59

    Femke (dé Zus):

    Haa sies!

    Ik had noow pas tied um dien berichtje te laeze... Wat leef desse mich mis! Ik mis dich ouk! Lang geleeje det we same Jeroen hebbe oetgelache hahahaha! :)

    Ik steur dich nog ff een mail.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 32384

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: