Halverwege mijn trip alweer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Halverwege mijn trip alweer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn trip alweer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

11 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej Heej!!

Ik ben nu alweer halverwege mijn trip en vind het gelukkig nog steeds heel leuk. Ik leer en ervaar nog steeds nieuwe dingen. Ik heb weer een geweldige week achter de rug. Afgelopen woensdag heb ik filmavond gehad op school en hebben we eindelijk de film van Nelson Mandela gekeken. Maar ik kon er niet heel veel van volgen want er was geen ondertiteling dus je moest je echt goed concentreren op wat ze zeiden. De leraar op school zei dat hij het zelfs soms niet kon volgen. Maarja dat wordt de film dus nog een keer bekijken..

Donderdag heb ik niet zo veel gedaan, het was echt heel slecht weer. Het was de eerste keer dat ik z’n slecht weer hier heb gezien. Maar gelukkig was het vrijdag weer wat beter weer. Vrijdag heb ik salsales op school gehad. Het was echt heel leuk alleen het was alleen de basisstappen dus het was wel erg simpel. Maar voor degene die geen gevoel voor ritme hebben is het erg moeilijk. Dus vooral de jongens bakten er niet veel van.

Zaterdag heb ik surfles gehad. We vertrokken s‘morgens vroeg naar Muizenberg. Het strand in Muizenberg is erg populeer voor surfers. Het enige probleem is dat daar veel ongelukken gebeuren met witte haaien. De surfleraren vertelden ons dat de laatste 5 jaar steeds meer witte haaien naar het strand komen. We zagen dat er een zwarte vlag hong bij het strand en dat betekende dat ze niet goed konden zien of er haaien zaten. Ofterwijl je moet zelf goed uitkijken en het is op eigen risico als je de zee in gaat. Nou we hebben het allemaal overleefd en het surfen vond ik echt heel leuk! Alleen het is heel moeilijk de eerste keer. Ik denk dat ik totaal 2 keer op de surfplank heb gestaan. Maarja je moet ergens beginnen he. Toen ik thuis kwam had ik echt een verbrande kop en ik had ook hele erge spierpijn! Zaterdag is de nieuwe student ook aangekomen in mijn huis. Hij heet Olaf en is erg aardig. Hij komt van Frankfurt. Maar hij blijft hier maar 2 weken dus dat is heel kort..

Zaterdagavond zijn we naar een salsaclub gegaan. We kregen daar eten. En we hebben 3 keer 20 minuten les gehad. Er waren echt hele goeie salsadansers bij! Dus we hebben weer een avond vol kijk en dansplezier gehad!

Zondag ben ik naar Cape point geweest met David en Olaf. We zijn eerst gestopt bij de penquins. Het waren er niet zo heel veel als wat ik gezien had bij de Garden Route maar penquins blijve leuk! Toen zijn we naar Cape point geweest. We hebben de berg naar Cape point bewandeld. Het waaide heel hard en toen ik bovenaan was dacht ik echt dat ik wegwaaiden. Ik moest echt op mijn spullen letten dat ze niet wegwaaiden.
Daarna zijn we naar Cape of Good Hope geweest. Dat is het zuidelijkste punt van Afrika. Het zag er mooi uit maar ik vond het verder niet zo interessant. Daarna zijn we naar een wijnproeverij gegaan. Ik heb zelf geen wijn geproefd want ik hou niet zo van wijn. Maar Olaf wel dus die heeft wijn geproefd. Daarna zijn we terug naar huis gegaan.

Maandag heb ik eigelijk niks gedaan en vandaag ook niet. Ik heb smiddags les dus ikkan ook niet zoveel doen. Morge hebben we weer filmavond. Vrijdag hebben we een braaj (bbq) op school. Zaterdag kunnen we kooklessen volgen. Maar daar ga ik niet aan mee doen want het is best duur en koken kan ik ook thuis dusja..

Op 5 december moeten de Nederlandse studenten een presentatie geven over Nederland. We gaan het hebben over: de geschiedenis, typisch nederlandse mensen, vakanties, feesten, muziek, eten en drinken, belangrijke steden en plaatsen en de taal. Als iemand nog een ander idee heeft kun je me een berichtje sturen, altijd welkom!

Dit was het weer voor deze week!

Doei Doei

  • 11 November 2008 - 12:45

    Leon:

    5 december....ik zou het ook over Sinterklaas hebben dan! Pepernoten regelen....zwarte pieten moet geen probleem geven (A)

    have fun!

    Groetjes Leon

  • 11 November 2008 - 14:51

    Sofie:

    Ja we gaan een sinterklaas en zwarte piet regelen! Volgende week komt er een meisje uit Nederland hierheen die neemt pepernoten mee dus dat gaan we zeker doen!

    x

  • 11 November 2008 - 16:49

    Mam:

    Ha muis,
    Dich verveels dich dink ik neet daorachter. Ik zoël bes waal der beej wille zien.

    As dich op 5 december die prisentatie hes dan môsse de verjeursdaag van sinterklaos neet vergaete... Det is ein tipisch Nederlandse traditie (en auk dae andere jeurige neet vergaete....)

    dieke kösmoel van mam
    xxx

  • 11 November 2008 - 16:50

    Mam:

    ik zeen dat der al mier aan sinterklaos hebbe gedach!!!

  • 12 November 2008 - 17:39

    Fem:

    - Sinterklaos
    - Sinter Merte (11 nov.)
    - Paoshaas
    Uhhh...
    - Vastelaovend
    - Softdrugs (drugstouristen)
    - Amsterdam
    - Volendam
    - Giethoorn
    - Friesland (taal)
    - Rotterdam (haven)
    - Stampot
    - Op de camping......
    - Koningshuis

    Nou weit ik 't neet mier. Hesse heej wat aan? Leuk verhaol weer.

    xxx dien zus

  • 14 November 2008 - 13:35

    Marleen:

    Wat ein leuk verhaol alweer! Ik bin echt jaloers op dich, want heej belaef ik niks:p en aok leuke foto's trouwens! Nog vuul plezeer! en ik blief dich volge:p
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 32382

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: