Druk druk! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Druk druk! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Druk druk!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

11 December 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heeej allemaal!!

Het gaat nog allemaal prima hier. Ik begin nu bijna aan mijn laatste weekje.. Ik wil nog veel doen in z’n korte tijd maja dat zien we volgende week wel weer.
Ik heb een leuke week achter de rug. Vorige week woensdag heb ik s’morgens vrijwilligerswerk gedaan met 2 andere jongens. We moesten helpen bij een bedrijf waar ze Africaanse mensen helpen met werk vinden, ze verkopen tweedehandsse kleren en ze maken eten voor de mensen. Nou ik heb 2 uur lang patate gescheeld. En daarna konden we de tweedehandse kleren uitsorteren. En wat er dan allemaal bij die tweedehandse spullen bij zit; gebruikte deo’s, creme’s, stiften, tandpasta’s en nog veel meer. Maar het was wel leuk om een keer toe doen. Donderdags ben ik naar het strand geweest.

Vrijdags had ik mijn lecture over Nederland. Ik vond het wel eng om te doen maar het was wel erg leuk. We hadden en sinterklaas en zwartepieten pak gemaakt en moesten 2 Nederlandse jongens zich verkleden. We hadden pepernoten die ze gooiden naar iedereen. En we hadden natuurlijk het grote sinterklaasboek waarin stond dat er een student stout was geweest en naar voren moest komen om op sinterklaas schoot te gaan zitten. Dus dat was wel echt heel grappig! We zouden s’middags de Tafelberg gaan beklimmen maar dat ging niet door vanwegen te veel wind. Toen ben ik maar naar het strand geweest.

Zaterdag morge heb ik de Lion’s Head weer beklommen. Alleen nu met 30 graden. Dus dat was echt bijna niet te doen. Toen ik weer onder was was ik echt kapot! En toen zijn we s’middags weer naar het strand geweest. Volgensmij denk iedereen dat ik ultra bruin ben maar dat valt wel mee.. Zaterdagavond ben ik naar de bioscoop geweest en hebben we madagascar 2 gezien. Echt een aanrader, ik heb me scheef gelachen! Daarna zijn we uitgeweest.

Zondagmorge moest ik weer vroeg op want we gingen surfen in Muizenberg. We hadden een auto gehuurd en we konden van 11 tot 17 uur surfen. Het was goed weer en de golven waren redelijk. Rond 4 uur s’middags was ik nog steeds aan het surfen en ik hoorde opeens een alarm afgaan. Ik dacht wat is dat en ik keek op me heen en zag dat er een boot met politie de zee op ging. Dus ik dacht ohh der zal wal een ongeluk gebeurd zijn. Toen zag ik een man aan de kant zwaaien met een vlag. Ik zag iedereen om me heen zwemmen als een gek. En wij, als toeristen, wisten niet wat er aan de hand was. Maar toen hoorden we dat er witte haaien in het water zaten en jullie willen niet weten hoe snel ik aan de kant was! Hahaha.. Daarna hebben we nog ef gewacht of ze weg gingen maar het was te gevaarlijk om het water in te gaan dus toen zijn we maar naar huis gegaan.. Deze keer ging het surfen wel beter dan de vorige keer. Denk dat ik nu ongeveer 8 keer op mijn surfplank heb gestaan. Dus wel een vooruitgang:)

Nou maandag was ik helemaal kapot, ik had overal spierpijn.. Maargoed ben maandag naar een kapper gegaan om vlechtjes in mijn haren te laten zetten. S’avonds gingen we uiteten met de hele school. Het was echt super gezellig. We hebben gezongen, gedanst, polonaise gelopen en lekker gegeten!

Dinsdag zouden we s’middags naar Robbeneiland gaan maar de zee was te wild dus alles was geannuleerd. Dus toen zijn we maar naar het strand gegaan en hebben we cricket gespeeld. Dat is best leuk om te doen. Gistere ben ik naar de filmavond op school gegaan en hebben we Hitch gekeken. Daarna zijn we uitgeweest. Maar ik was al om 12 uur thuis omdat ik vanmorge de Tafelberg zou gaan beklimmen alleen dat ging weer niet door vanwegen het weer. Er is weer teveel wind en er hangen wolken rond de Tafelberg dus dat schiet ook niet op!

Wat ik de komende week nog wil gaan doen is dus naar Robbeneiland, Tafelberg beklimmen, ik ga met mijn gastmoeder uiteten bij Mama Africa, naar de kerk, vrijwilligerswerk doen, heel misschien nog een keer naar de Town Ships en zaterdag heb ik een swimmingpool party met dj’s enz. Dinsdag heb ik vrij van school want dan vieren ze hier dag van verzoening.

Als iemand trouwens nog iets weet waar ik kan werken als ik 3 weken thuis ben (23 december t/m 9 januari), laat het ff weten alsjeblieft!

Nou ik ga nu naar het strand toe, fijn weekend allemaal!

Dikke kus!

  • 11 December 2008 - 11:20

    Leon:

    Ha Sofie,

    Wat un verhaole weer! Geneet van de letste weak en kom good truuk (en trek un dieke trui aan!)

    Kus Leon

  • 11 December 2008 - 11:45

    Sybilla:

    Hoi maedje,

    Het was weer leuk om allemaal te lezen. we zullen de verhalen de aankomende drie weken missen. Wat grappig dat je nu alweer aan werk denk als je in het koude kikkerlandje bent. Malou is echt aan het aftellen tot de zondag. Wij ook. Geniet nog ff lekker van de laatste week.

    Dikke kosmoel

  • 11 December 2008 - 12:36

    Joey:

    wat een avonturen zeg !
    indiana jones is er niets bij haha :P
    maar wat ik me dan afvraag is waarom denk je nu alweer aan werken hier... als je thuis bent heb je 3 weken de tijd om kerst en nieuwjaar te vieren en iedereen weer ff te zien en je alvast klaar te maken voor de volgende reis, dan ga je in die korte tijd toch niet werken?...
    maar nog heel veel plezier in je laatste weekje !

  • 11 December 2008 - 14:11

    Malou:

    Kan niet anders zeggen dan: allemaal weer super vet! Man je maakt echt te vette dinge mee al lijkt mij niet echt vet als je als een dolle het water uit moet omdat er een witte haai verderop zwemt maar goed, je maakt het maar weer mee he!

    Nog 10 dagen! Ben nu toch echt royaal aan het aftelle niet normaal, echt zin om je weer te zien! Mis je!

    Xxxxxx

  • 11 December 2008 - 14:20

    Rosa:

    ooo fie geweldig! ik kan niet anders dan maar blijven zeggen dat ik echt jaloers op je ben! oo en hoe eng met die haaien! ik zou ook echt heel erg snel het water uit zijn gegaan hahah! maar ook al zeg je dat je niet bruin bent ik weet zeker dat je bruin bent! in ieder geval bruiner als dat ik ben! meid ik zie je heel erg snel! ik had trouwens gehoord dat ik je niet meer mee kan ophalen, jammer maar dan zie ik je maandag wel!

    een hele dikke knuffel van Rosa

  • 14 December 2008 - 11:31

    Frans En Yvonne:

    sofie
    ik lees dat je je prima vermaakt in de onderste punt van afrika. toevallig vanmorgen kaapstad op televisie gezien. erg mooi. je geniet tussen je "werk" nog volop van het strand en andere uitgaans dingen. dit laat je ons fijntjes weten nu wij in ons koude kikkerlandje maar moeten wandelen in de winterjas. we zien je helaas net niet op onze familiedag, jammer hadden we je verhalen kunnen horen.
    amuseer je nog en een goede terugvlucht

    yvonne en frans

  • 15 December 2008 - 13:59

    Sas:

    hee hee!

    elke dag na het strand is zeker beter dan 4 of 5 havo:P ik heb een heel verhaal bij hyves achtergelaten want om dat allemaal hier neer te zetten slaat die site nog op hol;)

    Kusje

  • 15 December 2008 - 21:02

    Simone:

    Ha leeve fie

    nog ein paar daag en dan bisse weer thoes
    ik wins dig ein super weak toe geniet der maar van
    en alse truuk bis goan we zoals altied feesten
    en ik wil dien verhaole natuurlijk huren he

    Dieke kus


  • 15 December 2008 - 21:43

    E-mail Van Sofieke:

    Haa

    ik heb net de resultaten van mien test gekregen.
    Ik heb 68 punten. Toen ik hej aankwam had ik 50 en veur iddere 10 punten geisse ein level umhoeg.. dus met 60 punten geisse naor level 6, 70 punten naor level 7. ik heb dus 68 punten dus des eigelijk best waal gaod!
    en de kins maximum 80 punten haole en dan zitsse op level 8 niveau maar det hebbe ze heej neet want neemus spraek zoe gaod engels hej..

    ohhjao der haet pas 1 oetzendbureau gereageerd en op dit moment is der niks maar ze halde ut in de gaten..
    misschien det geej auk wat rond kint vraoge..

    Dieke kus

  • 15 December 2008 - 21:45

    Nog Ein Berichje:

    Haaa!!!

    Ik heb de transfer geregeld..

    Gistere heb ik eigelijk de hiele daag in bed gelaege want waas ein bietje krank.. bin nog steeds ein bietje belabberd maja..
    Morge gaon ik robbeneiland daon en table mountain
    Ik heb net ein test gemak en dooroet kinsse opmaken wievuul baeter se bis gewaore sinds ik hej bin..
    Krieg straks de resultaten..
    Laot ik nog waal weite

    Ohhjao mot ik alles mei teruuk naeme zoeals: Halve zeipflesse tandpasta enz.. opzich is der al best waal vuul op wat ik dus neet mei haof te naeme.. eigelijk allein mien zeipfles en tandpasta is half leag..
    Enne mam ik heb ein truitje waor ut elastiek deroet is kins dich det maken of mot ik ut weggoeien?

    Dieke kus!

  • 16 December 2008 - 07:32

    Mam:

    Ha Muis….

    Umdet dien hotmail ut van heej oet neet mier deut, steur ik dit via diene site.

    Nog efkes en dan bisse weer heej. Bisse al un bietje zenuwechtig?

    Pap en ik hebbe (zônder al te vuuül gekibbel) de kersbaum opgezatte. Alles steit weer in vol ornaat, met Josef en Maria en de ganse koedeljak…. Eg kerssfeertje weer. Zelfs boete vruus ut.
    Maar, kersmis is pas kompleet as dich der weer bis. Dan kin ik miene kop weer gaon breeke euver wat we motte aete. Gènne pasta, gènne biefstôk, gèn sproéte, gèn witlof, gènne kiés etc…
    Maar waal petatte, kalde greunte, friet, frikkedel, salami, melk, jogi en….. KARBOET (steit al klaor!!!)

    En dan heb ik intelik weer vuuül mier was en boodschappe te doon. Kin ik weer gaon zörge (stôm hè det ik dao bliej um bin?)

    Euver det kapotte truitje. As ik det neet mier kan maake dan kinsse ut baeter weggoeje.
    Zeip en tandpaste zoel ik waal in dien handbagage doon. De wets noeit wao dien vleegtuuüg dich brink!!!

    Laot dees week nog maar dök van dich huure.

    Dieke kösmoel
    Mam

  • 16 December 2008 - 08:52

    Iris:

    Lieve Sofie!
    Je hebt echt een super tijd gehad daar en deze week wordt ook nog super(laatste dagen)! & je zegt wel dat je niet als een neger terug komt, ma dat gelooft iris dus echt niet he!:P
    Echt super vet dat je ging surfen en die swimmingpoolparty lijkt me echt tof! Dus laat die dj's ma eens even zien wat sofie kan:D
    Nou liefje, tot gauw!
    Dikke kus(K)!

  • 17 December 2008 - 15:00

    Alex:

    hee lieverd!!
    al 2 maanden niet gesport?? ik hoor alleen maar klimmen heir en surfen daar dus dat zal allemaal wel meevallen;)
    ik heb echt zin om je weer te zien, ben echt benieuwd hoe je eruit ziet haha, net alsof dat super anders is mja:p
    heb me echt scheefgelachen bij je verhaal over die kever en de haaien haha!!
    ik ben er maandag in de vroege middag dus 12 uur of iets eerder!
    verheug me erop! kus

  • 17 December 2008 - 18:08

    Mam:

    e-mailberichtje van Sofie.

    Ik wouw net gaon vraoge of ge auk karboet kos haole haha maar det heb ge dus al gedaon!
    Enne trouwens ik heb opzich best vuul gelierd kwa aeten want ik heb gewoen iddere daag riest gegeate (wat ik nog steeds neet lekker vind) en greunte maja det vind ik eigelijk auk nog steeds neet lekekr maja..

    Ik bin neet echt zenuwachtig um teruuk te komme maar mier enthausiast! Heb der echt zin in!
    Ik heb gistere trouwens de Tafelberg beklomme, waas echt zwaor maar det vertel ik waal in mien verhaol op mien site.
    Robben eiland kin ik neet mier daon want alles zit al volgeboekt vanwaege vakantie.. Dus we hebbe maar ut geld teruuk gevraogd..

    Ik gaon mien verhaol nou schrieve!
    Dieke kus!

  • 17 December 2008 - 23:10

    Thijs En Leny:

    Hoi Sofie,

    D'n ierste stasie, zit er al wer bijna ôp. Zo te zeen hedde d'r veul vaan ôp gestoake en ow Engels is "no problem" mier, gezeen ow hoege score. Sofie weej wensen ow en behouden terugvlucht noa 't Stedje vaan Plezeer! Hoapelijk dit kier zonder de nudige "hobbels"!

    Op noa ow volgende oetdaging. (Waal nog ierst drie weake patatte goan schelle wah)!

    Groetjes, Thijs en Leny

  • 19 December 2008 - 10:17

    Rosa:

    sofietje je bent alweer bijna thuis!! tot maandag!!

  • 19 December 2008 - 18:52

    Mam:

    Onderstaand een e-mail van Sofieke

    Haaa!!

    Nou heb net mien letste schoeldaag gehad en mot nou aafscheid gaon naeme van mien lierares.. en alle studenten..
    Ik gaon vandaag nog naor ut strand hebben we ein vollybal wedstrijd. en vanaovend gaon ik nog oet. Morge aovend gaon ik dink ik nog oeteate met diana..
    en morge euverdaag inpakken.
    Ik heb nog gen tied gehad um ein verhaol te schrieve.. hiel misschien morge als ik ein laptop heb en anders maondaag als ik thoes bin.

    Nou ik gaon nou.. ik heb nog gen werk gevonde maar ik gaon maondaag langs alle oetzendbureaus want dink det det mier nut haet..

    Dieke kus en misschien det ik morge nog mail (als ik ein laoptop kin kriege) en anders steur ik nog waal ein smsje..
    De transfer kump mich zondaag morge um kwart euver 5 smorgens haole..

    Dieke kus!!!!

  • 21 December 2008 - 22:41

    Kim:

    Goede reis en geniet van de rust tijdens je eerste daagjes thuis.

    Familiedag was gezellig!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 32411

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: