Praia, praia en nog eens praia! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Praia, praia en nog eens praia! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Praia, praia en nog eens praia!

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

14 Maart 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro


Hier zo het vervolg op mijn laatste verhaal!

Ik was gebleven in Rio. De carnival was super leuk, anders maar toch ook weer hetzelfde als in Venlo, want het is gewoon feest!

Na de carnival zijn we nog een aantal dagen doorgegaan. Woensdags en donderdag nog lekker in Rio. Af en toe naar het strand 's avonds lekker eten en naar de kroeg. Die woensdag hadden we afgesproken met vrienden van Henrique (van het appartement waar we verbleven). Zij zaten al lekker aan de fles champagne en hadden al allerlei eten besteld. De dag erna werden we uitgenodigd om naar een strand te gaan dicht in de buurt van Rio. Een mooi strand en teminste niet zo druk als copacabana beach.'s avonds weer samen eten en dit keer was het tapas. En ook weer een fles champagne, geen probleem. De jongens hadden ons uitgenodigd om een weekend naar Buzios te gaan. Dat is een soort van saint tropez van Brasillie. Daar konden wij natuurlijk geen nee tegen zeggen. Hup naar Buzios! Een gezellig klein plaatsje met mooie stranden. Lekker eten, gezond, gesurfd (zo ver je dat surfen kon noemen), samba gedanst coctails drinken en braziliaanse bikini's geshopt!

Maandags zijn Ana en ik doorgegaan naar Ilha Grande. Een eiland, een groot eiland en heel mooi! Dinsdags hebben we een boottour gedaan rondom het hele eiland. Super mooi met de mooiste stranden en natuur eromheen. Op de boot hadden we een aantal mensen leren kennen waar we 's avonds mee zouden uiteten. Nog een leuk feestje daarna en naar een paar uur slaap ging de wekker alweer! Want ik had met 3 australische jongens afgesproken om te gaan hiken. Ana, die niet zo van hiken houdt, had maar een bootje gepakt richting het strand waar wij naartoe zouden hiken. Men zei dat de eerste 2 uur het zwaarste was. Wij deden daar 1 uur over, dus je kunt wel raden hoe ik er aan toe was... Daarna nog eens 1,5 uur, maar dat was alleen maar dalen. Al met al een zware tocht maar gelukkig had ik leuk uitzicht voor mij lopen. Ohja en de jungle om ons heen was ook prachtig!
De eindbestemming was het strand waar we nog lekker geluierd hebben en daarna de boot terug hebben gepakt.

De dag erna hebben Ana en ik de boot terug gepakt naar het vaste land om vervolgens door te rijden naar Paraty. Paraty, een heel gezellig en knus plaatsje. Het lijkt net Italie met die schattige en gezellige straatjes! Toen we aankwamen zijn we meteen wat watervallen gaan bezoeken. Bij een paar kon je er van af glijden. 'S avonds lekker gegeten en wat souveniertjes gekocht. De dag erna wat strandjes bezocht en in de namiddag weer vertrokken naar de volgende bestemming.

Maresias, ook weer een badplaats maar alleen bekend onder de brasiliaanse toeristen. Vrijdagavond kwamen we aan en het was ondertussen gaan regenen. Rond een uur of 10 wilden we gaan uiteten dus hadden we maar de auto gepakt.
Na een paar 100 meter hebben we ons maar omgedraaid want het regenwater stond zo hoog als onze knieën. Een pizzabezorger kwam voorbij op zijn scootertje en zei dat hij opgaf, want het was te gevaarlijk om te rijden. Wij hongerig terug naar onze pousada. Aangezien geeneen afhaalrestaurant meer deed bezorgen kregen we gelukkig wat broodjes van de receptie. Een vriend van Ana zou die avond ook komen vanuit sao paulo. Na een aantal uur rijden stond hij ook vast. Want door de regen waren er stenen en bomen enz van de bergen afgevallen op de wegen. En er ontstonden ook modderstromingen. 's nachts om 5 uur was hij eindelijk gearriveerd!

De dag erna was het nog steeds een beetje regenachtig. Maar aangezien er weinig te doen was behalve naar het strand gaan, zijn wij toch naar het strand gegaan. 's avonds naar een bar gegaan met een live-band.

De dag erna zijn we weer verder gegaan en zijn we naar curitiba gegaan, waar Ana's vader woont. Daar hebben we een nachtje geslapen.

Maandags zijn we doorgegaan naar Florianopolis. Florianopolis is een zeer bekend eiland in het zuiden van Brazillie. Er wonen vooral rijkere mensen en ook veel mensen uit het buitenland die daar een huis hebben gekocht. Het heeft hele mooie stranden, wat kleinere eilandjes eromheen, de beste clubs en feesten tijdens de zomer en ze zeggen dat de mooiste mensen daar wonen!
Het is wel nogal een kijk mij eens eiland.. De vrouwen gaan zelfs op hakken naar het strand.. De eerste dag hebben we een beetje het centrum doorgereden en wat plaatsjes bezocht, zoals de rijkste wijk van Floripa (afkorting), met ontzettend grote huizen en veel groen!
Toevallig waren de 3 australische jongens van ilha grande, die week ook in floripa, dus hadden we met ze afgesproken. Die avond zijn we naar een bar gegaan waar ze forró speelden, braziliaanse muziek. Woensdags ben ik met de jongens naar een waterpark gegaan, gewoon om eens een keer wat anders te doen dan naar het strand gaan. Ana daarintegen vond het wel prima om naar het strand te gaan. Donderdags zijn Ana en ik nog een beetje gaan rondrijden op het eiland en hebben we nog wat strandjes bezocht. De dag erna had ik een helse tocht terug naar het waterpark omdat ik mijn schoenen daar was vergeten. Om een lang verhaal kort te maken, ik kon met een braziliaan meerijden naar het noorden. Want hij moest langs alle hostels om een nachtclub te promoten. Een lange rit maar toch veel van het eiland kunnen zien. Uiteindelijk toen we klaar waren, bleek dat de braziliaan toch weer wat meer van me wilde.

Op naar het volgende land, want ik ben klaar met die brazilianen! Doe mij maar die australiër!

Mam, vindse ut gaod als ik naor Sydney verhoes? :)

  • 14 Maart 2013 - 20:21

    Helene:

    Daag Sofie,

    Prima van mich Sydney, leuk um ens naontoe te gaon. Die gekke Brasiliane aok, alles waat unne rok aan heet.... Maar missgien is dee Austratier niks beter?

    Veul lol en plezeer nog en wat zal ut volgend land zien? Argentinie?

    Helene

  • 14 Maart 2013 - 20:23

    Steeghdielen:

    geweldig muis.....

  • 15 Maart 2013 - 18:33

    Regine Steegh:

    Meug ik mei naor Australië.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 32406

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: