Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Sofie Steegh - WaarBenJij.nu

Uruguay

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg Sofie

01 April 2013 | Uruguay, Montevideo


Nee Uruguay is het geworden!

Ik was gebleven bij Floripa. Vanuit daar heb ik de bus gepakt naar Uruguay, Punta del Este. Afscheid genomen van Ana, hopelijk komt ze snel eens langs in Venlo!
Na 18 uur kwam ik eindelijk aan op het busstationnetje. De bus had 2 uur vertraging gehad, gelukkig, want ik zou eigenlijk om 4 uur 's nachts aankomen wat me niet zo beviel. Maar ik wist dat we toch wel vertraging zouden krijgen. Dus ik kwam om 6 uur 's morgens aan. Daar heb ik nog een dik half uur gewacht todat het licht was. Op het moment dat ik naar het hostel wilde lopen kwam er een duitser naar me toe om te vragen in welk hostel ik verbleef. We zijn toen samen naar het hostel gelopen. Die dag hebben we fietste gehuurd om Punta del Este te bezichtigen op de fiets. Punta del Este is het beachresort van Uruguay. Alleen maar rijke mensen die er wonen en komen voor vakantie. Veel argentijnen en brazilianen hebben daar vakantiehuizen. Het weer was heerlijk, zoals wij dat noemen, lekker fietsweer! Niet te warm niet te koud en af en toe het zonnetje. We zijn langs de kust langs de duinen afgefiets, langs het haventje en hebben alle mooie huizen bekeken. Alsof ik aan het fietsen was in Nederland..
Voor de rest was er niet veel te doen. Stranden waren klein en gewoontjes.. ( ná brazillie). De zee schijnt koud te zijn en was smerig water.. Er was s' avonds ook niet veel te beleven dus de dag erna heb ik maar meteen de bus gepakt naar Montevideo.

Na me verslapen te hebben, rennend in mijn pyama zowat met een kater van de wiskey's de dag ervoor (zodat er toch nog wat te beleven viel), toch nog optijd de bus gehaald!
Via couchsurfing had ik een slaapplaats geregeld in Montevideo. Dat is een website waar je mensen kunt vragen of je mag komen logeren voor niks. Ik sliep in een flatje bij een fransman die verhuisd was naar Montevideo. Hij was moslim en had veel te vertellen over zijn geloof. 'S middags ben ik Montevideo ingegaan. Eerst in het oude centrum gewandeld met vele oude, mooie gebouwen en daarna het centrum met alle winkeltjes en marktjes op straat. Helaas was ik mijn camara vergeten...

De dag erna had ik alweer vroeg de bus, opweg naar Colonia del Sacramento. Een klein plaatsje ook aan de kust. Het is de oudste stad van Uruguay. In 3 uur tijd had ik alle mooie gebouwen, gezellige straten met veel groen en ook nog het uitzicht vanaf de vuurtoren gezien.

Hop hop naar de boot en vamos a Argentinaaaa!!!

  • 02 April 2013 - 09:06

    Marly Bernards:

    Hoi Sofie, zoë de leeze verveelse dich nog lang neet. Hiële vuul plezeer met dien avonture.
    groetjes vanoët Venlo

  • 05 April 2013 - 09:33

    Helene:

    Al veel cultuur ( whisky) geproefd heb ik de indruk. Geniet er van. Het zal ook wel leuk zijn 27 april in Argentinie te zijn. Groetjes, Helene

  • 14 April 2013 - 19:33

    Ton&Sybilla:


    Hey sofieke, waat ein verhaole allemaol. Weej hadden dich waal willen seen rennen met diene pyama en ein fikse kater, ha ha. Hebben we weer waat gemist. Geneet er nog lekker van. Dieke kosmoel en knoevel van O47

  • 26 Mei 2013 - 13:48

    Mariet:

    Hoi Sofie,
    Van herte perficiat met dien verjeurdaag. Ik wins dich eine gezellige daag en nog vuel mooije avonture op dien geweldige reis. Geneet dervan.
    Knuffel van Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Stage in St. Lucia, Zuid-Afrika

Actief sinds 07 Sept. 2008
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 32407

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 17 Juli 2016

Stage in St. Lucia

11 December 2012 - 01 Augustus 2013

Latino's, here I come!!!

10 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Reis naar het paradijs

27 September 2008 - 22 December 2008

Op naar mijn eerste avontuur!

Landen bezocht: